In English


Forskarutbildning - Individuella Studieplaner (ISP)

Den årliga revideringen av ISPer:

  1. Doktoranden uppdaterar ISPn och skickar den till alla handledare för gransking. Biträdande handledare kan bara granska och godkänna ISPn, medan huvudhandledaren kan göra ändringar i ISPn via sitt konto.
  2. Huvudhandledaren skickar in ISPn till Akademin.
  3. Akademin granskar ISPn och sätter betyg på den. Om betyget är K skickas ISPn tillbaka till doktoranden och handledaren för komplettering. Annars, om betyget är G, vidarebefodras ISPn automatiskt till UFO. (Mindre uppdateringar kan även göras på akademins konto, utan att behöva skicka tillbaka ISPn till doktoranden).
  4. UFO granskar ISPn och sätter betyg på den. Om betyget är K, skickas ISPn tillbaka till akademin. Annars, om betyget är G, skapas det en "fryst" version av ISPn, som blir då synlig på allas konto. Den frysta versionen på akademins konto innehåller plats för signaturer.
  5. Akademin skriver ut ISPn, samlar alla nödvändiga underskrifter , och skickar den via internpost till UFO för påskrift av dekanus.
  6. Dekanus skriver på och ISPn fastställs.

Antagning av nya doktorander:

  1. Akademin (dvs akademisamordnaren) initierar processen genom att skapa ett nytt studentkonto, som får status "under antagning". Samtidigt skapas det automatiskt en ISP för doktoranden.
  2. Akademin meddelar till doktornaden och handledaren att fylla i ISPn.
  3. Huvudhandledaren skickar tillbaka ifylld ISP till akademin via sitt webbkonto.
  4. Akademin granskar ISPn, och sätter betyg på ISPn. Om betyget är K, skickas ISPn tillbaka till handledaren och doktornaden för komplettering. Annars, om betyget är G, vidarebefodras ISPn automatiskt till UFO. (Mindre uppdateringar kan även göras på akademins konto, utan att behöva skicka tillbaka ISPn till doktoranden).
  5. UFO granskar ISPn och sätter betyg på den. Om betyget är K, skickas ISPn tillbaka till akademin. Annars, om betyget är G, genereras det automatiskt en utskriftvänlig version av ISPn, med plats för signaturer, på akademins webbkonto.
  6. Akademin skriver ut ISPn, samlar alla nödvändiga underskrifter och skickar den, tillsammans med de övriga antagningshandlingar, till UFO via internpost.
  7. Dekanus skriver på.
  8. UFO ändrar status på doktoranden från "under antagning" till "pågående studier". Samtidigt, om det behövs, uppdaterar UFO "startdatum" för forskarstudier.
  9. I samband med ändring av status, skapas det automatiskt en första "fryst" version av ISPn, som blir då synlig på doktorandens, handledarens, akademins och UFOs webbkonto. Efter frysningen kan bara UFO ändra "startdatum" via sitt konto.